FAQ

To, co robi wyjątkowe sprężyny i resory Ironman - że one są sprojektowane do pasowania stylu jazdy a używania pojazdu. Ogólnie rzecz biorąc, większość właścicieli samochodów 4×4 ma obsesję na punkcie tego, jak duży udźwig mogą osiągnąć dla pojazdu.


Zawieszenie Ironman 4×4 koncentruje się jednak na poprawie jazdy, prowadzeniu, komforcie i kontroli, zapewniając jednocześnie siłę nośną. Te obawy projektowe są realizowane bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i sprawią, że prowadzenie pojazdu stanie się przyjemnością.


Sprężyny piórowe i śrubowe Ironman pozwalają właścicielom samochodów 4×4 wybrać odpowiednią konstrukcję sprężyn, która pasuje do ich stylu jazdy. Niezależnie od tego, czy jeździsz po drodze, w terenie, czy ze stałym obciążeniem, możesz znaleźć sprężynę Ironman, która Ci odpowiada. W niektórych modelach oferujemy cztery różne wzory sprężyn, które obejmują wszystkie style jazdy.

Resory piórowe Ironman podnoszą pojazdy około 50 mm w porownianiu z nowegym pojazdem.

 

Sprężyny śrubowe Ironman podnoszą pojazdy około 40-50 mm z wysokości nowego pojazdu.

 

Pojazdy z niezależnym zawieszeniem są ograniczone do podnoszenia 25-50 mm (w zależności od pojazdu) ze względu na ograniczenia geometrii nieodłącznie związane z tą konstrukcją zawieszenia.

Tak*.

 

Amortyzatory o standardowej długości montowane w nowych pojazdach są zaprojektowane tak, aby znajdowały się w środku ich skoku. Zamontowanie sprężyn Ironman sprawi, że będą siedzieć wyżej w swoim zakresie skoku. Nie wpłynie to na działanie amortyzatorów i będziesz mógł cieszyć się poprawioną wydajnością sprężyn Ironman.

 

* Z wyjątkiem zestawów do podnoszenia Competition Lift Kits.

Tak*.

Amortyzatory Ironman będą siedzieć nieco niżej w swoim skoku po zamontowaniu na sprężynach o standardowej długości. Nie wpłynie to na działanie wstrząsów. Sprężyny i amortyzatory Ironman zostały „dostrojone” do współpracy w celu uzyskania prawdziwie zharmonizowanego rezultatu.

* Z wyjątkiem zestawów do podnoszenia Competition Lift Kits.

Amortyzatory Ironman 4×4 wyposażone są w sprężynowe siedzisko o regulowanej wysokości. W rozpórkach serii 12xxx i 24xxx zastosowano system zacisków trymowania, a w rozpórkach serii 45xxx zastosowano gwintowany korpus.

 

Nie można regulować wysokości siedzenia w pojeździe, kolumnę należy wyjąć z pojazdu przy nieobciążonym napięciu sprężyny, aby umożliwić regulację. Celem tej funkcji regulacji jest umożliwienie ponownej kalibracji wysokości jazdy po zainstalowaniu ciężkich akcesoriów lub kompensacja osiadania sprężyny.

 

Nie może być używany jako system o zmiennej wysokości jazdy. Wzrost wysokości siedzenia poza specyfikacje OEM może spowodować nadmierne unoszenie i niezgodność z prawem stanowym lub federalnym.

 

Minimalny spadek zawieszenia 60 mm musi być dostępny przez cały czas.

Amortyzatory 4×4 używane w gładkich warunkach drogowych są oceniane na podstawie ich zdolności do zapewnienia płynnej, kontrolowanej jazdy i prowadzenia, co oznacza, że ​​muszą być wyposażone w sztywniejsze zawory, aby przeciwdziałać kołysaniu nadwozia, nurkowaniu itp. Amortyzator Ironman został starannie dopracowany. zaprojektowany, aby stworzyć właściwą równowagę między jędrnością a wygodą.

 

Amortyzatory 4×4 stosowane w zastosowaniach terenowych generują ogromne ilości ciepła. Zasadniczo amortyzator zamienia energię ruchu sprężyny w ciepło, dlatego ważne jest, aby utrzymać go w jak najniższym chłodnym miejscu, aby uzyskać maksymalną wydajność. Zbyt dużo ciepła spowoduje „zanik szoku” oraz słabą jazdę i prowadzenie pojazdu.

 

Ironman oferuje dwie różne koncepcje amortyzatorów, aby zaspokoić potrzeby współczesnych pojazdów 4×4. Tłok 35 mm, amortyzatory NITRO GAS są idealne dla użytkowników ogólnego przeznaczenia, z doskonałą wydajnością w każdym terenie, od gładkiej nawierzchni asfaltowej po najbardziej wymagające pofałdowania lub skały. Najlepszy dla wszechstronnych kierowców, którzy głównie jeżdżą po drogach, a także okazjonalnych weekendowych przygód i wyjazdów.

Amortyzatory FOAM CELL o średnicy 41 mm zbudowane są podobnie do NITRO GAS, z wyjątkiem zwiększenia rozmiaru tłoka i zastosowania wewnątrz tulei z pianki komórkowej. Kompaktowa tuleja z pianki piankowej zastępuje ładunek gazowy. Tuleja piankowa zajmuje mniej miejsca wewnątrz amortyzatora niż ładunek gazowy, pozwalając na więcej oleju wewnątrz amortyzatora. Olej jest czynnikiem chłodzącym wymaganym do wyprowadzenia ciepła z amortyzatora przez zewnętrzną obudowę. Więcej oleju i większa powierzchnia zewnętrzna skutkuje bardziej wydajnym promieniowaniem ciepła. Amortyzatory piankowe doskonale nadają się do użytku w bardzo wymagających i gorących warunkach terenowych. Amortyzatory FOAM CELL działają również bardzo dobrze podczas płynnych zastosowań drogowych i zapewniają nieznacznie bardziej miękką i elastyczną jazdę.

Ironman 4×4 zawsze zaleca wymianę tulei resorów piórowych poliuretanem po zamontowaniu nowych resorów.

 

Rozszerzony zakres skoku zapewniany przez resory piórowe Ironman 4×4 i dłuższe amortyzatory mogą nadmiernie obracać się i uszkodzić gumowy materiał. We wszystkich przypadkach, w których stosowana jest tuleja wciskana nie można jej przenieść na resor piórowy Ironman 4×4.

 

Oryginalne dwuczęściowe gumowe tuleje pasują do resorów Ironman 4×4, jednak nie jest to zalecane. Po nasmarowaniu poliuretan zapewnia większą swobodę obrotu sworzni szekli w porównaniu z gumą.

Tak, tuleje poliuretanowe powinny być ponownie smarowane w ramach regularnego harmonogramu obsługi.

 

Ironman 4×4 zaleca smar na bazie dwusiarczku molibdenu lub inny smar przeznaczony do użytku z poliuretanem.

W większości przypadków nie.

 

Ironman 4×4 zaleca montaż amortyzatora wyłącznie przez wykwalifikowanego mechanika samochodowego przy użyciu specjalistycznego kompresora amortyzatora. Zmontowane rozpórki gromadzą duże ilości energii sprężynowej. Tylko mechanicy posiadający niezbędne narzędzia i sprzęt powinni podejmować próby demontażu lub montażu rozpórki. Niewłaściwe obchodzenie się z zespołami rozpórek może spowodować poważne obrażenia lub śmierć. Nigdy nie luzuj ani nie zdejmuj górnej nakrętki środkowej kolumny amortyzatora, dopóki cała energia sprężyny nie zostanie zachowana w wysokiej jakości kompresorze amortyzatora.

Amortyzatory Ironman 4×4 NITRO GAS wydłużą się samoczynnie z powodu zawartego w nich sprężonego azotu, a tempo rozszerzania się gazu ma niewielkie znaczenie w określaniu stanu lub wydajności amortyzatora.

 

Amortyzatory Ironman 4×4 FOAM CELL NIE rozciągają się samoczynnie jak amortyzatory pod ciśnieniem gazu, ponieważ nie zawierają ciśnienia gazu – amortyzator FOAM CELL będzie ogólnie wydawał się twardszy przy rozciąganiu niż przy ściskaniu.

 

Jeżeli amortyzator gazowy nie wysuwa się samoczynnie, może to nie oznaczać problemu, może to być po prostu spowodowane suchym lub brudnym tłoczyskiem, mocnym oporem zaworów lub konstrukcją niskiego ciśnienia gazu. Nie wpływa to negatywnie na wydajność.

 

Unikaj usuwania cienkiej warstwy oleju z tłoczyska, jest to wymagane do płynnego działania uszczelnienia i smarowania. Do odmłodzenia uszczelki można użyć lekkiego oleju, jeśli występuje skrzypienie.

ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW

Możliwe przyczyny:

 

1. zmodyfikowane zawieszenie. Podnośnik, który zapewnia zestaw Ironman, obejmuje zawieszenie nowego pojazdu. W starych pojazdach zawieszenie mogło zostać wymienione/zmodyfikowane przez poprzednich właścicieli. Podnośnik calowy Ironman 2″ nie podniesie dalej pojazdu, który ma już zainstalowany podnośnik 2″, chyba że pojazd ten ugina się.

 

2. nieprawidłowe zastosowanie. Kupując zestaw komfortowy typu „a” do pojazdu w koniu pociągowym, który przewozi duże obciążenia, sprężyny uginają się pod dodatkowym ciężarem. Zdecydowanie zaleca się, aby przed zakupem zestawu Ironman wyjaśnić dystrybutorowi, do czego używasz swojego pojazdu, aby mógł zalecić właściwe zastosowanie dla Twojego pojazdu.

 

3. nieprawidłowa instalacja może skutkować nieprawidłowym podnoszeniem.

Jest to najprawdopodobniej wynikiem dokręcenia krzewów bez neutralizacji.

 

Nigdy nie dokręcaj tulei amortyzatorów, dopóki pojazd nie zostanie opuszczony na ziemię. Pozostaw mocowania pierścienia oczkowego TYLKO palcami, dopóki pojazd nie zostanie opuszczony na ziemię na normalnej wysokości jazdy. Niewykonanie tego może spowodować uszkodzenie gumowego połączenia z powodu skręcenia, powodując przedwczesne zużycie tulei. Jest to szczególnie ważne w przypadku zastosowań z dolnymi tulejami rozpórek nośnych.

 

Dopiero po opuszczeniu pojazdu na ziemię dokręcaj do określonych naprężeń.

Wszystkie sprężyny Ironman są wykonane z najwyższej jakości (SUP9) silicon manganese stali sprężynowej, która jest taka sama jak dostarczana producentom sprężyn do większości producentów samochodów i ciężarówek.

Wszystkie sprężyny piórowe i śrubowe Ironman są śrutowane i potrójnie karbowane, aby ograniczyć osiadanie i zapewnić dłuższą żywotność.

 

To normalne, że każda nowa sprężyna spada o około 6 mm wkrótce po zamontowaniu, ponieważ sprężyny „wchodzą".

Jest to znany problem w niektórych pojazdach po podniesieniu prześwitu. Jest to spowodowane zmianą kąta w układzie napędowym, najczęściej w pojazdach z dwuczęściowymi półosiami. W wielu przypadkach, w których wibracje są częstym czynnikiem, Ironman 4×4 oferuje rozwiązanie, takie jak zestaw dystansowy układu napędowego do regulacji kątów wału napędowego.

 

Zestawy dystansowe służą do regulacji położenia łożyska środkowego w celu zmniejszenia wibracji do zadowalającego poziomu. Każdy pojazd może mieć inny stopień ciężkości, niektóre mogą nie zostać w pełni naprawione po ponownym ustawieniu. W takich przypadkach mogą być wymagane kliny osi lub zmniejszenie prześwitu.

Zalej amortyzator, całkowicie pompując go do pozycji pionowej 2-3 razy, upewniając się, że komory ciśnieniowe są całkowicie oczyszczone z pęcherzyków gazu lub powietrza.

 


Amortyzator będzie ogólnie wydawał się twardszy przy rozciąganiu niż ściskaniu.

W wielu przypadkach uszkodzenie powłoki sprężyny lub amortyzatora jest nieuniknione z powodu uderzeń kamieni i gruzu.

 

W niektórych przypadkach na odsłoniętej stali może pojawić się lekka rdza powierzchniowa, jeśli powłoka ulegnie uszkodzeniu. Nie wpłynie to na działanie produktu, jednak może być nieestetyczne.

 

Zachowaj ostrożność, używając myjki wysokociśnieniowej lub silnych środków chemicznych podczas czyszczenia, ponieważ może to jeszcze bardziej naruszyć powłokę, prowadząc do większego narażenia. Podczas instalacji należy zachować ostrożność, aby elementy nie zostały zarysowane lub uszkodzone, co może spowodować odsłonięcie znajdującej się pod nim stali.

 

Pojazdy eksploatowane w zasolonych środowiskach mogą doświadczyć dalszego przyspieszonego rdzewienia powierzchni.

Zapoznaj się z wypełnionym formularzem instalacji, aby zmierzyć i porównać z nową wysokością jazdy. Jeśli pojazd pochyla się w jednym rogu, najpierw upewnij się, że pojazd znajduje się na równym podłożu, a następnie oceń rozkład masy, aby zapewnić równomierne rozmieszczenie ładunku i akcesoriów.

 

Wiele modeli pojazdów ma fabrycznie nierównomierny rozkład masy, Ironman 4×4 dostosowuje wysokość sprężyny/resory do poziomu pojazdu.
Sprawdź, czy sprężyny/resory są przeznaczone dla strony kierowcy (D/S) lub strony pasażera (N/S) i upewnij się, że są zainstalowane we właściwym miejscu. Zazwyczaj wyższe sprężyny należy montować po cięższej stronie pojazdu.

Zapoznaj się z wypełnionym formularzem instalacji, aby zmierzyć i porównać z nową wysokością jazdy. Zazwyczaj, jeśli pojazd jest wypoziomowany z boku na bok, ale z przodu lub z tyłu w dół, wskazuje to na nieprawidłowy dobór sprężyn. Sprawdź, czy sprężyny są prawidłowo dobrane, aby pasowały do ​​obciążenia i akcesoriów.

 

Pojazdy z niezależnym zawieszeniem są zazwyczaj poddawane przełożeniu 2:1, co oznacza, że ​​na każdy 1 mm ruchu na sprężynie wpływa na wysokość jazdy 2 mm. Jest to szczególnie ważne przy ocenie osiadania lub ugięcia sprężyny. Naturalne osiadanie 10mm na sprężynie spowoduje ustawienie prześwitu na 20mm. Należy również uwzględnić osiadanie nowych gum i tulei, ponieważ przyniosą one kilka dodatkowych mm.

Niezależne zawieszenie działa przy ograniczonym skoku kół. Sprężyny konstrukcyjne Ironman 4×4 w celu zwiększenia prześwitu o określoną wartość w bezpiecznych granicach oryginalnego projektu pojazdu. Jeśli zamontowane są niepoprawnie określone sprężyny lub dodatkowe elementy dystansowe, wysokość jazdy może być zbyt duża, powodując, że rozpórka osiągnie górną granicę podczas ruchu. Zgodnie z ogólną zasadą, Ironman 4×4 zaleca MINIMUM 60mm skoku w dół dostępnego w zawieszeniu, inaczej określanego jako „droop” (spadek). Aby ustalić wysokość jazdy w stosunku do wysokości maksymalnej, wymagany będzie pomiar spadku.
POMIAR SPADKU

 

Zmierz i zanotuj odległość od obręczy pionowej do osłony, gdy pojazd stoi na płaskim, równym podłożu.
Podnieś i podeprzyj pojazd ze zwisającymi przednimi lub tylnymi kołami.
Zmierz i zanotuj odległość pionową obręczy do osłony przy całkowicie zwisających kołach.
Różnica między tymi dwoma pomiarami polega na opadnięciu zawieszenia w dół. Minimalna odległość opadania nie powinna być mniejsza niż 60 mm w pełni osadzona. Jeśli spadek jest mniejszy niż 60 mm, nastąpi pogorszenie właściwości jezdnych, a czynnikiem może być możliwość uszkodzenia zawieszenia, układu napędowego i opon. W takim przypadku prześwit musi być obniżony.

Jest to najprawdopodobniej wynikiem dokręcenia krzewów bez neutralizacji.

 

Nigdy nie dokręcaj tulei amortyzatorów, dopóki pojazd nie zostanie opuszczony na ziemię. Pozostaw mocowania pierścienia oczkowego TYLKO palcami, dopóki pojazd nie zostanie opuszczony na ziemię na normalnej wysokości jazdy. Niewykonanie tego może spowodować uszkodzenie gumowego połączenia z powodu skręcenia, powodując przedwczesne zużycie tulei. Jest to szczególnie ważne w przypadku zastosowań z dolnymi tulejami rozpórek nośnych. Dopiero po opuszczeniu pojazdu na ziemię dokręcaj do określonych naprężeń.

Przy pierwszym użyciu mogą pojawić się oleiste pozostałości lub niewielka ilość oleju pochodzącego z uszczelnienia tłoczyska i otaczających go części, co określa się mianem przepełnienia produkcyjnego.

 

Olej może zostać uwięziony w uszczelce podczas montażu i uwolniony podczas transportu lub początkowej eksploatacji.

 

Jest to uważane za normalne i należy je wytrzeć przed instalacją lub po pierwszym użyciu. Jeśli olej nadal pojawia się, amortyzator może przeciekać i należy go wymienić.

Zapoznaj się z wypełnionym formularzem instalacji, aby zmierzyć i porównać z wysokością nowego pojazdu.

 

Ironman 4×4 projektuje szereg różnych sprężyn, aby dopasować je do różnych zastosowań.

 

Niezbędne jest dobranie odpowiedniej sprężyny do spodziewanych obciążeń. Zainstalowanie sprężyny, która jest zbyt miękka dla obciążenia, spowoduje utratę oczekiwanej wysokości jazdy. Zainstalowanie sprężyny, która jest zbyt mocna dla obciążenia, spowoduje nadmierną wysokość jazdy.

 

Aby prawidłowo określić, czy sprężyna uległa ugięciu, czy jest niedostateczna, należy ją wyjąć z pojazdu i sprawdzić wolną wysokość w stosunku do oryginalnej specyfikacji znajdującej się w katalogu zawieszeń.

 

W zależności od rozmiaru i ugięcia sprężyny ubytek do 10mm ze względu na naturalną stal
relaksacja jest uważana za normalną.

 

Osadnictwo naturalne spodziewane jest w ciągu pierwszych 2-3 miesięcy, po czym oczekuje się, że źródła utrzymają wysokość.

 

Jeśli sprężyna straciła więcej niż 10 mm wolnej wysokości od nowej, może wymagać wymiany.

Pisk może pochodzić z dowolnej liczby źródeł lub z wielu powodów.

 

Najskuteczniejszą metodą diagnozowania i rozwiązywania pisku jest systematyczne podejście do lokalizowania źródła. Zanotuj, jakie warunki powodują pisk, tj. duże wyboje, małe wyboje, deszczowa pogoda, pokonywanie zakrętów itp. Należy również zwrócić uwagę na rodzaj hałasu, niezależnie od tego, czy pochodzi on z miękkiej gumy/plastiku, czy z twardej stali.

 

Należy spróbować zasymulować warunki, takie jak podskakiwanie pojazdu podczas nasłuchiwania w celu zlokalizowania źródła, może być konieczne zatrudnienie drugiej osoby do podskoczenia pojazdu, podczas gdy inna osoba zbliża się do dolnej części pojazdu, aby wskazać dokładną lokalizację.

 

Typowe źródła hałasu to:

  • Suche lub połamane krzaki
  • Luźne lub niewspółosiowe elementy
  • Zgięte lub uszkodzone elementy
  • Tarcie ze stali o stal
  • Niedokręcone śruby

N/S oznacza stronę bliższą do strony pasażera, a D/S oznacza stronę kierowcy. Dość często sprężyny boczne kierowcy są wyższe, aby skompensować moment obrotowy silnika i nierówną wagę, np. sterownik, zbiornik paliwa, akumulator, koło zapasowe itp. W sprężynach/resorach Ironman różnica ta może wynosić nawet 20 mm.

 

Jeśli po zamontowaniu Twój pojazd jest przechylony, upewnij się, że sprężyny są prawidłowo zamontowane. Weź również pod uwagę, że jeśli rozkład masy w pojeździe jest zakłócony przez masę dodanych akcesoriów, wyższa sprężyna powinna być zamontowana po cięższej stronie. W niektórych przypadkach do precyzyjnej regulacji wysokości jazdy mogą być wymagane podkładki trymujące.