IRONMAN I JSW

Zawieszenia Ironman 4×4 zostały zaprojektowane i są dystrybuowane przez wiodącego w Australii producenta resorów i elementów zawieszenia – firmę JSW Parts. Przez prawie 50 lat Australijczycy wysyłali prośby do firmy JSW (Jacob Spring Works) o zaprojektowanie i dostawy resorów piórowych i sprężyn do samochodów osobowych i ciężarowych, autobusów i pojazdów o napędzie 4×4.

Produkty firmy JSW są dystrybuowane bezpośrednio do takich firm jak Daimler Chrysler, Mack Trucks, Volvo oraz innych producentów samochodów. Przed około 15 laty firma JSW wprowadziła na rynek markę Ironman obejmującą resory i elementy zawieszenia w odpowiedzi na rozwój sektora pojazdów o napędzie 4×4.

W związku z ogromnym wzrostem sprzedaży w sektorze 4×4 oferta produktów Ironman została szybko wzbogacona w celu zaspokojenia potrzeb użytkowników pojazdów terenowych poszukujących rozwiązań technicznych, gwarantujących lepsze parametry jazdy w terenie przy równoczesnym zagwarantowaniu komfortu i bezpieczeństwa. Mimo iż pojazdy 4×4 wyglądały wówczas na trwałe i mocne, ich systemy zawieszenia nie były zaprojektowane do przewożenia dodatkowego obciążenia spowodowanego ciężarem wciągarek, podnośników oraz dodatkowych zbiorników paliwa.

W dniu dzisiejszym olbrzymi kontynent australijski służy jako teren testowy dla produktów Ironman – czy to podczas poszukiwania złota w niedostępnych okolicach, czy też po prostu w trakcie zawożenia dzieci do szkoły w centrum Sydney. Wielu dealerów Toyoty działających na całym świecie uznało wysoką jakość projektów i produktów Ironman. Zawieszenia Ironman są obecnie eksportowane do ponad 40 krajów na świecie oraz montowane w pojazdach, odnoszących sukcesy w rajdzie Paryż – Dakar.

Mając świadomość, że pojazdy 4×4 są używane przez bardzo różnych kierowców, firma JSW Parts zaprojektowała zawieszenia, które umożliwiają właścicielowi pojazdu wybór najbardziej odpowiedniego wariantu do jego stylu jazdy. Inżynierowie firmy JSW zaprojektowali w niektórych przypadkach cztery różne rodzaje zawieszeń, aby umożliwić klientowi możliwie swobodny wybór.